လေရာင္.စာေရးဆရာမမဟုတ္ပါစိတ္ထြက္ေပါက္ေလးတစ္ခုလုပ္ထားတာၿဖစ္တဲ ့အတြက္မ်က္စိလည္လမ္းမွားေရာက္လာသူအားလံုးကိုေက်းဇူးအထူး...

Friday, February 11, 2011

စိမ္းလဲ့လဲ့ ညိဳျပာျပာ (၁)...by ဂ်ဴး

ၾကိဳက္လြန္းလို ့..ဖတ္ဖို ့ယူလာတာပါ...ဒါက facebook က မူရင္း link ေလးပါ...
http://www.facebook.com/profile.php?id=1012659542#!/note.php?note_id=176896992350198

ယမင္းရုပ္ကေလး မၿပံဳးေတာ့သည္မွာ ေတာ္ေတာ္ၾကာခဲ့ၿပီ။ သံုးေလးႏွစ္ေတာင္ မကေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ ့။

သူ႔ အ၀တ္အစားေတြကေတာ့ ထူးၿပီး ႏြမ္းေဖ်ာ့လာသည္ဟု မထင္မိပါ။ ေဘာ္ ၾကယ္ေတြက အရင္လို တလက္လက္ ေတာက္ပျခင္း မရွိေတာ့ေသာ္လည္း ေရႊခ်ည္ထိုး အခ်ိတ္ႏွင့္ အပြင့္ေတြက မွိန္မွိန္ေလးႏွင့္ ေျပေျပေလးေတာင္ လွေနဆဲ ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို ဆင္ေပးထားသည္က အမ်ားတကာ အရုပ္ေတြလို ပန္းေရာင္တို႔ အ၀ါေရာင္တို႔ မဟုတ္။ ဆင္ စြယ္ေရာင္ ေအာက္ခံတြင္ ေရႊေရာင္ အပြင့္ အခ်ိတ္ေလးေတြႏွင့္ ယဥ္ယဥ္ေလး လွေနသည့္ ပိုးထဘီ ျဖစ္သည္။ ထဘီကလည္း ႏွစ္ကာလၾကာလြန္းလို႔ ျဖစ္မည္။ ခပ္ပြပြ ခပ္ေတာင့္ေတာင့္ မေနေတာ့ဘဲ အလိုက္သင့္ ပံုက်ေနေတာ့သည္။

ယမင္းရုပ္ေလး ေရာက္လာကတည္းက ဧည့္ခန္းမွာ ကၽြန္မ တီဗီြၾကည့္လွ်င္ ယမင္း ရုပ္၏ေဘးက ဆိုဖာမွာ ထိုင္ေလ့ရွိသည္။ ပထမေတာ့ ကၽြန္မႏွင့္အတူ တီဗြီၾကည့္ေဖာ္ တစ္ေယာက္ ရသည္ဟုပဲ သတ္မွတ္သည္။ ေမာင္က ကၽြန္မလို ရုပ္ျမင္သံၾကား ႀကိဳက္သူ မဟုတ္ဘူးေလ။ တီဗီြဇာတ္လမ္းတို႔ ဘာတို႔က အေဖာ္ႏွင့္ၾကည့္မွ မွတ္ခ်က္ေပးတာတို႔ ရယ္တာတို႔ ရႈတ္ခ်တာတိ႔ု လုပ္လို႔ ေကာင္းတာကိုး။

သူ တီဗီြကို တကယ္ ၾကည့္တတ္သလိုပဲ။ သူ႔တံေတာင္ဆစ္က ဆိုဖာ လက္တင္ေပၚမွာ အက်အနတင္လုိ႔။ လူက ဆိုဖာေထာင့္မွာ မွီကပ္လ်က္ ေခါင္းကေတာ့ မေမာ့တေမာ့ အေနအထားေပါ့။ အမွတ္တမဲ့ ၾကည့္လွ်င္ ယမင္းရုပ္ေလးသည္ တကယ့္သက္ရွိ မင္းသမီးေလး တစ္ပါးလို႔ ထင္ရမည္။ အရြယ္အစားက လူထက္ ေတာ္ေတာ္ ေသးေနတာက လြဲ လို႔ေပါ့။ ယမင္းရုပ္၏ မ်က္လံုးေလး ေတြက တီဗီြမွန္သားျပင္ေပၚသို႔ တကယ္ပင္ လွမ္းၾကည့္ ေနခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ အၿငိမ့္ျပကြက္ေတြမွာ မင္းသမီး တစ္ေယာက္ေယာက္ ကေနၿပီ ဆိုလွ်င္ ယမင္းရုပ္၏ မ်က္လံုးေလးေတြက ပိုမိုေတာက္ပလာကာ ေငးစိုက္ၾကည့္ ေနေတာ့သည္။ သူကိုယ္တုိင္လည္း တစ္ခ်ိန္တုန္းက တစ္ပင္တုိင္ အၿငိမ့္မင္းသမီးေလး ျဖစ္ခဲ့ဖူးတာကိုး။

ယမင္းရုပ္ေလးကို ၾကည့္ေနရလွ်င္ သူတစ္ခါတုန္းက ကခဲ့ဖူးေသာ ကႀကိဳး ကကြက္ ေလးမ်ားကို ျပန္ျမင္ေယာင္ လာမိတာမို႔ သူ႔ကို အိမ္မွာ ထားရတာ စိတ္ခ်မ္းေျမ့ခဲ့သည္။ ေမာင္က သူ ့အတြက္ ပ၀ါကေလးတစ္ထည္ ၀ယ္မလာခင္ အထိေပါ့။

သူႏွင့္ကၽြန္မ ေတြ႕ရသည္မွာလည္း သူက ကၽြန္မတို႔ အိမ္ေရွ႕နားက ကြက္လပ္ သစ္ပင္ရိပ္တြင္ လာၿပီး ကေနစဥ္ ကၽြန္မက အိမ္ျပင္အထိ ထြက္ၾကည့္မိရင္း ေတြ႕ရျခင္း ျဖစ္သည္။

ကၽြန္မအိမ္ေရွ႕က ေျမတလင္းသည္ ေတာ္ေတာ္ ရွင္းလင္းၿပီး အရိပ္ေကာင္း၏။ သရက္ပင္ တစ္ပင္ႏွင့္ မန္က်ည္းပင္ တစ္ပင္က ယွဥ္ေပါက္ ေနေသာေၾကာင့္ ေန႔လယ္ ဘယ္ေလာက္ပဲပူပူ ထိုေနရာေလးက အရိပ္ျဖင့္ ေအးေနတတ္သည္။ ထိုအရိပ္သို႔ ယမင္း ရုပ္ေလးကို ေခၚလာၿပီး ႀကိဳးကိုင္ကျပေစသူမွာ အသက္ ၇၀ခန္႔ အဘိုးႀကီး တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။

x x ျမနဲ႔ ေမာင္နဲ႔ အခုမွ ေတြ ့တာ လူပါးမ၀ခင္တုန္းက x x x ေျပာရေတာ့ ရယ္စရာပါ ထဘီေလးတိုတို၀တ္ကာ ျမ ငယ္စဥ္ခါ x x x လူထဲ မ၀င္ခင္ေသးေတာ့ အလွျပင္ဆင္ရွာ

ေလဘာတီမျမရင္၏ ေရႊျပည္စိုးသီခ်င္းကို အသံ၀ါ၀ါညက္ညက္ျဖင့္ သီဆိုလိုက္ ေသာ ေယာက်္ားသံ တစ္ခုကို စၿပီး ၾကားလိုက္သည့္ အခ်ိန္က ေန႔လယ္ ႏွစ္နာရီေလာက္ ျဖစ္ပါသည္။ အသံၾကားၾကားခ်င္း ကၽြန္မ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္မိ သြားခဲ့သည္။ ဒီသီခ်င္းက မင္းသမီး အၿငိမ့္ကရင္း သီဆိုတဲ့ မိန္းမသီခ်င္းပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ေယာက်္ားႀကီးက ဆိုေနရတာ လဲ။ သို႔ေသာ္ သီဆိုပံုက ဌာန္ကရိုဏ္း က်သည္မို႔ နားေထာင္လို႔ ေကာင္းသား။

x x ရႊံ႕ေတြ ကပ္စီးကပ္စီး ပုတီးလုပ္ကာ ကံုးတတ္ပါတယ္ x x x အုတ္မႈတ္ခြက္ကို ရွာ ရွာ ေဒၚလာျပားက ဆယ့္ငါးျပား ေလာက္ ဆြဲတတ္တာ ကိုကိုမ်ားက x x x ေျမႇာက္စားေပ မယ့္ ဟိုးတုန္းကေလာက္ မေပ်ာ္ပါ x x

ကၽြန္မ အသံလာရာ အိမ္ေရွ႕ဆီသို႔ လွမ္းၾကည့္မိသည္။ ၿခံ၀င္းသံတံခါး ဟိုဘက္မွ ျမင္ကြင္းက ေတာ္ေတာ္ လွေလသည္။ ရုပ္ေသး မင္းသမီးေလး တစ္ရုပ္ ပ၀ါေလး လြင့္ပ်ံေန ေအာင္ ညက္ေညာစြာ၊ သြက္လက္စြာ ကေနဟန္က ကၽြန္မကို ဖမ္းယူဆြဲငင္လိုက္၏။ ကၽြန္မ တစ္ခါမွ မျမင္ဖူး မေတြ ့ဖူးသည့္ ျမင္ကြင္းမ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။

x x ကၽြန္မတို႔ဆီကို လုိက္လို႔ပို႔ပါ လိုက္ပို႔မယ္တဲ့ ေျပာလို႔ သူညာ x x x အေတာဘယ္လို ေတာေတာ အဆန္း ဘယ္လို ေျပာေျပာ x x x နား၀င္ခ်ဳိေအာင္ ဘယ္လိုေျပာေျပာ သေဘာ အႀကိဳက္ကိုျဖင့္ မလိုက္ႏိုင္ပါၿပီ တစ္ခါ ေရႊျပည္စိုး x x x ေရႊျပည္စိုး x x x ေရႊျပည္စိုး x x x လြမ္းပိုဖြယ္ရာ

သစ္ပင္ရိပ္မွာ ကေလးတခ်ိဳ႕ ၀ိုင္းထိုင္ေနၿပီး မင္းသမီးေလးကေတာ့ ေျမႏွင့္ ေျခ ဖ၀ါး မထိတထိျဖင့္ လက္ကို ခ်ိဳးလ်က္ ခါးကို ႏြဲ႕လ်က္ ထဘီေျခဖ်ားေလးကို ခပ္ကာျဖင့္ ပတ္ခ်ာလည္ ကေနေတာ့သည္။ ၾကည့္စမ္း အကကလည္း ေကာင္းလွခ်ည့္။ ေခါင္းေလးကို ေမာ့လုိက္ ငံု႔လိုက္ တံေတာင္ဆစ္ကို ခ်ိဳးလိုက္ ေကြးလိုက္ ဆန္႔လိုက္။ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း ညက္ေညာလွပါလား။

မင္းသမီးရုပ္ေလးကို ႀကိဳးဆြဲေနသူမွာ သီခ်င္းဆိုေနသူ အဘိုးႀကီးပဲ ျဖစ္သည္။ ေတာ္လိုက္တဲ့ ရုပ္ေသးဆရာႀကီးပဲ။ အသံကလည္း သိပ္အေကာင္းႀကီး မဟုတ္ေပမယ့္ သီ ဆိုတတ္သည္။ တကယ္ကို ဆိုင္း၀ိုင္းႀကီးျဖင့္ တီးေနသလို ၿမိဳင္ဆုိင္ေအာင္ သူ ဆိုတတ္ ပါေပသည္။ တကယ္ေတာ့ အဘိုးႀကီးမွာ ပါးစပ္တစ္ခုျဖင့္သာ သီဆိုရသည္။ လက္က စည္း ၀ါးေတာင္ လိုက္လို႔မရ။ လက္ႏွစ္ဖက္လံုး လက္ဆယ္ေခ်ာင္းလံုးက ယမင္းရုပ္ေလး၏ ႀကိဳး မ်ားကို ထိန္းကိုင္ လႈပ္ရွားေနရတာကိုး။ ကၽြန္မ ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီး ၿခံအျပင္ဘက္ ေရာက္သြား သည္မသိ။ သတိရေတာ့ ကၽြန္မက သစ္ပင္ရိပ္က လူစုဆီသို ့ေရာက္ေနၿပီ။

ကၽြန္မကို ၿခံျပင္ထြက္မိေအာင္ ဆြဲေဆာင္တာက ေရႊျပည္စိုး သီခ်င္လား ယမင္းရုပ္ အကလား ကၽြန္မ မသိႏိုင္။

ေတာ္ေတာ္လွသည့္ အရုပ္ေလးပါ။ ကၽြန္မဘ၀တြင္ ရုပ္ေသးရုပ္ေပါင္း မ်ားစြာကို ကတာလည္း ၾကည့္ဖူးသည္။ ဆုိင္ေတြမွာ ခ်ိတ္ဆြဲ ေရာင္းေနတာလည္း ျမင္ဖူးပါသည္။ ထိ ကိုင္လည္း ၾကည့္ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ အခုအရုပ္ေလာက္ တစ္ခုမွ မလွဟု ထင္ပါသည္။ သူ႔မ်က္လံုး မ်က္ခံုးက သိပ္ထူပိန္းေနတာမ်ိဳး မဟုတ္။ ေျပေျပေလးပဲ။ ႏွာတံကလည္း စင္း စင္းေလး။ တျခားအရုပ္ေတြလို ၿဖဲစပ္စပ္ ႏႈတ္ခမ္း နီနီၿပဲၿပဲက နားရြက္သို႔ ထိေအာင္ ရယ္ ေနတာမ်ိဳး မဟုတ္။ ကၽြန္မျဖင့္ ယမင္းရုပ္ေလး ကေနတာကို ကေလးေတြႏွင့္အတူ ထိုင္ ၾကည့္ေနမိသည္အထိ ခ်စ္သြားပါေတာ့သည္။

အဘိုးႀကီးမွာ ယမင္းရုပ္ေလးထိုင္ဖို႔ အေရာင္ လြင့္ျပယ္ေနလို႔ ဘာေရာင္မွန္း မသိ ႏိုင္ေသာ ကတၱီပါအခင္းေလး တစ္ခုပါသည္။ ထိုအခင္းေလးေပၚတြင္ အရုပ္ေလး ေျခပစ္ လက္ပစ္ ထိုင္ခ်ခ်ိန္တြင္ သူကေတာ့ ခံုဖိနပ္ကို ဖင္ခုထိုင္၏။ ယမင္းရုပ္ေရွ႕မွာ ခ်ထားသည့္ ခပ္ေသးေသး ဒန္ဖလားေလး တစ္လံုးထဲတြင္ ငါးဆယ္တန္ ႏွစ္ဆယ္တန္ တခ်ိဳ႕ကို ျမင္ရ သည္။ သူ႔ အဆိုကလည္း ေကာင္း ယမင္းကို ႀကိဳးဆြဲသည့္ အတတ္ပညာကလည္း မေသး လွသျဖင့္ သူ အခုလို အရပ္ထဲမွာ ရွိေနတာ အံ့ၾသစရာဟု ကၽြန္မထင္သည္။ အင္းေလ သူ႔ အေၾကာင္းႏွင့္သူ ရွိမွာေပါ့။ ကၽြန္မ မစပ္စုတတ္ပါ။ ကၽြန္မလက္ထဲမွာ ေငြတစ္ရြက္မွ မပါ လာသျဖင့္ အိမ္ထဲျပန္ၿပီး ႏွစ္ရာတန္ တစ္ရြက္ကို ယူလာေပးလိုက္ပါသည္။ ကၽြန္မ ထည့္ သည့္ ပိုက္ဆံက အမ်ားဆံုးမို႔လား မသိ၊ အဘိုးႀကီးက ေက်းဇူးတင္သလို ေမာ့ၾကည့္ၿပီး ဘာသီခ်င္း နားေထာင္ခ်င္လဲ မိန္းကေလးဟု ေမးပါသည္။ ကၽြန္မ ဘာသီခ်င္းကို ေရြးေျပာ ရမွန္း မသိပါ။ ေနာက္ၿပီး အဘိုးႀကီး၏ နားထင္မွာ ဆံစမွာ ေခၽြးစက္တို႔ စိုလက္ေနသည္ကို ျမင္ရသျဖင့္ သီခ်င္းအမည္ကို မေျပာရက္ေတာ့ပါ။

ထိုေန႔က ကၽြန္မႏွင့္ ယမင္းရုပ္ေလး ပထမဆံုးအႀကိမ္ ေတြ႕ဖူးရျခင္း ျဖစ္သည္။

ေနာက္ပိုင္းမွာ အဘိုးႀကီးသည္ ကၽြန္မတို႔ ရပ္ကြက္သို႔ တစ္ပတ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္ ေရာက္လာၿပီး ကၽြန္မ အိမ္ေရွ႕က သစ္ပင္ရိပ္မွာ သီခ်င္း သံုးေလးပုဒ္ ၿပီးေအာင္ ကျပသြား သည္က အစဥ္အလာ တစ္ခုလို ျဖစ္လာသည္။

သူ႔သီခ်င္းေတြက အၿငိမ့္ ကလို႔ေကာင္းသည့္ သီခ်င္းေတြခ်ည္း ျဖစ္သည္။ ေရာက္ ေရာက္ခ်င္းေတာ့ သူက ေရႊျပည္စိုးျဖင့္ စပါသည္။ ကၽြန္မက သူ႔ကို ဟိုသီခ်င္းေလး ရလား ဒီသီခ်င္းေလး ရလားျဖင့္ သီခ်င္း ေတာင္းလုိက္သည့္အခါ သူရလွ်င္ ဆိုေပးသည္။ ၾကည္ ၾကည္ေဌး၏ ပန္းပန္လ်က္ပါကို အၿငိမ့္မင္းသမီးတိုင္း ရသည္။ သူလည္း ရသင့္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ အဘိုးႀကီးက မရဘူးဟု ေျပာသည္။ ကၽြန္မ မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မိသည္။ ၿမိဳင္ က်ေတာ့ ရသတဲ့။

x x x စားေတာ့လည္းၿမိဳင္ x x x သြားေတာ့လည္း ၿမိဳင္ မၿမိဳင္ မၿမိဳင္ မဟာၿမိဳင္ႀကီးမွာ x x x တစ္ေယာက္တည္း ေပ်ာ္တဲ့ ၿမိဳင္ x x x

အဘိုးႀကီးက လႈိင္သာယာသို႔ ျပန္ရမွာဟု ေျပာသည္။ ကေလးေတြက သူ႔ကို ဘဘ ဟု ေခၚသျဖင့္ ကြ်န္မကပါ လိုက္ၿပီး ဘဘဟု ေခၚပါသည္။ ကၽြန္မအိမ္ေရွ႕မွာ သံုးပုဒ္ ဆိုၿပီး လွ်င္ ဘဘက ေမာၿပီ။ မင္းသမီးေလးလည္း နား။ ဘဘလည္း နားေတာ့သည္။ ကၽြန္မက အိမ္မွာ သံပုရာရည္ရွိလွ်င္ သံပုရာရည္၊ မရွိလွ်င္ေတာ့ ေရေအးေအး တစ္ခြက္ႏွင့္ မုန္႔တခ်ိဳ႕ ကို ယူလာၿပီး ဘဘကို ေကၽြးသည္။ ဘဘက မစားလွ်င္ ဆာသည့္အခါ စားဖို႔ ထည့္ေပး လိုက္တတ္ပါသည္။ ကဲ ျပန္ၾကစို႔လား သမီးေရဟု ဘဘက သူ႔ ယမင္းရုပ္ကို တကယ့္ လူ လုိပဲ စကား ေျပာတတ္သည္။

သူ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အရုပ္ေလးႏွင့္ ၿမိဳ႕အႏွံ႔ လွည့္ပတ္သြားလာ ကျပသည္မွာ သံုး ေလာက္ စြဲေလာက္ေအာင္ မရႏိုင္ပါ။ သူ႔ ရုပ္ေသးပြဲကို လာၾကည့္သူေတြက ကေလးေတြပဲ မ်ားပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ရုပ္ေသးစင္ဆိုတာ အျမင့္သဘင္ပါ။ စင္ျဖင့္ ကျပ ေျဖေဖ်ာ္ရ တာ မဟုတ္လား။ စင္ေနာက္မွာ ကန္႔လန္႔ကာ ေနာက္ကေန ႀကိဳးဆြဲသူက ေနလ်က္ ေရွ႕မွာ အရုပ္ေလးေတြက ႀကိဳးဆြဲရာ ကေနၾကသည္ မဟုတ္လား။ အခုလို ေျမျပင္ေပၚမွာ ခင္းထားသည့္ ကပၺလာေလးေပၚမွာ ကေနရွာသည့္ ယမင္းရုပ္ကေလးကို ကၽြန္မျဖင့္ မၾကည့္ရက္။ ဘဘအား အထက္တန္းက်က် စားေသာက္ဆုိင္ တစ္ခုခုႏွင့္ ဆက္ေပးဖို႔ ကၽြန္မ ႀကိဳးစားခ်င္သည္ဟု ဖြင့္ေျပာေတာ့ ဘဘက လက္မခံပါ။ သူ အဲဒီလို အခ်ိန္ေတြကို ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ခါးသီးေသာ ထိုအေတြ႕အႀကံဳေတြကို ထပ္ၿပီး မလိုခ်င္ေတာ့ဟု ေျပာပါသည္။

ကၽြန္မကေတာ့ ရုပ္ေသးရုပ္ ကေလးကို ဆိုင္း၀ိုင္းႏွင့္ စည္း၀ါးႏွင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆိုင္ဆိုင္ ကႀကိဳးစံုလင္ ကေစခ်င္သည္။ စင္ျမင့္ေပၚမွာ ပ၀ါတန္း၏ေရွ႕မွာသာ ကလိုက္ရလွ်င္ ဘယ္ ေလာက္မ်ား လွလိုက္ေလမလဲ။ ျမင္ေယာင္ၾကည့္မိသည့္အခါ ရင္ခုန္လာပါသည္။

ကၽြန္မသည္ ငယ္စဥ္ကတည္းက အကေတြကို ႏွစ္သက္စြဲလမ္းခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ရုပ္ ေသးပြဲကို ေမေမလိုက္ပို႔သျဖင့္ ကၽြန္မ ပထမဆံုးအႀကိမ္ သြားၾကည့္ဖူးစဥ္က အရုပ္ေလး ေတြကို ခ်စ္လိုက္တာ မေျပာပါႏွင့္ေတာ့။ နတ္ကေတာ္ ရုပ္ကေလးက အရင္ထြက္ၿပီး ကန္ ေတာ့ပြဲျဖင့္ ကတာကို ျမင္ရသည္။ ေဇာ္ဂ်ီအကလည္း ပါသည္။ မင္းသား မင္းသမီး ၿမိဳင္ထ အကလည္း ပါသည္။ ၀န္အကလည္း ပါသည္။ ထိုအရုပ္ေလးမ်ားသည္ လူလိုပဲ လက္ေရာ ေျခေရာ ေခါင္းေရာ လႈပ္ကာ လႈပ္ကာ ကၾကတာကို ျမင္ေတာ့ ကၽြန္မ အံ့ၾသတႀကီးေပါ့။ အ ေပၚကေန ႀကိဳးနဲ႔ဆြဲေနတာဟု သိေသာ္လည္း ၾကိဳးဆြဲသူကိုလည္း မျမင္ရ။ သည္ေတာ့ အ ရုပ္ကေလးက ကေနတာ လွတယ္ဟုသာ ျမင္ရသည္။

x x ေလးပ်ိဳႏွမ အစ္ကိုက ခ်ီမယ္ ပ်ိဳျမမဒီႏြယ္ x x x တီတီတာတာ စကားေတြ မၾကြယ္ လိုက္ပါနဲ ့ေလး ေလး x x x

အၿငိမ့္မင္းသမီး မ်ားစြာကိုလည္း ကၽြန္မ ၾကည့္ဖူးသည္။ နာမည္ႀကီးတာေရာ မႀကီး တာေရာ။ ေရႊလိပ္ျပာ မေအးၾကည္တဲ့။ တရုတ္မ မၾကင္စိန္တဲ့။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္းအ ၿငိမ့္၊ ကၽြန္မတို႔ရြာသို႔ လာသမွ် အၿငိမ့္ေပါင္းစံုမွာ ကၽြန္မ မၾကည့္လိုက္ရသည့္ အၿငိမ့္က ေတာ္ေတာ္ ရွားပါလိမ့္မည္။ လူရႊင္ေတာ္ေတြ စကားေျပာ ျပက္လံုးထုတ္လွ်င္ ကၽြန္မက စင္ ေပၚမွာ ေက်ာေပးထိုင္ေနေသာ မင္းသမီး ရွိရာသို႔သာ အာရံုက ေရာက္လ်က္ ဘယ္ေတာ့ ကမလဲ ဘယ္ေတာ့ ထလာမလဲႏွင့္ စိတ္ေစာေနမိ တတ္သည္။ အၿငိမ့္မင္းသမီးက ခါးကို ေကာ့လြန္းလွ်င္၊ မလိုအပ္ဘဲ ဖင္ကို ေကာက္ခ်ိတ္ၿပီး လိမ္လွ်င္၊ မ်က္ႏွာက ၾကာပစ္လြန္း လွ်င္ေတာ့ ကၽြန္မ ႏွာေခါင္း ရႈံ႕မိတတ္သည္။ မင္းသမီး၏ ရင္ခံက လိုသည္ထက္ပိုၿပီး ေအာက္သို႔ ေလွ်ာေနလွ်င္လည္း ကၽြန္မ မႀကိဳက္။ ရင္ခံသည္ ရင္ဘတ္ေပၚမွာ ခပ္ေျပေျပ တင္ေနရမည္။ ဘယက္ႏွင့္ ႀကိဳးမ်ား ဆြဲသာရံု ေနရာလပ္လွ်င္ ေတာ္ၿပီေပါ့။ ဘာျဖစ္လို႔ လည္ပင္း ဟိုက္ဟိုက္ႀကီး ေပၚေအာင္ ေဖာ္ေနတာလဲ။ မႀကိဳက္ လိုက္တာေနာ္။ မင္းသမီး က သူ႔ရည္းစားကို ပြဲခင္းထဲမွာ ရွာတာကလည္း အၿငိမ့္တို႔၏ ထံုးစံလိုျဖစ္ေနတာမို႔ လက္ခံရ မွာပါပဲ။ သို႔ေသာ္ မျမရင္၏ ဦးသ၀န္ေၾကာင္ ေလာက္ဆိုလွ်င္ ဘယ္ေလာက္လွသလဲ။

x x ဘယ္ေယာက်္ားမွ စကားမေျပာနဲ႔တဲ့ x x မေန႔ကမွာတယ္ x x ေတြ႕ၾကရာ၀ယ္ ကၽြန္မ ေျပာျပမယ္ ကေသာအခါ၀ယ္ x x ရည္းစားတစ္ေထာင္ လင္ေကာင္ x x ၾကင္ေပါင္ ျမရင္ စိတ္ႏွလံုးဟာမို႔ x x အိမ္တြင္းပုန္း ကုလားမကဲ့သို႔ x x x ကၽြန္မတို႔ မေနႏိုင္ေပါင္ ေမာင္ရယ္ x x x

တီးကြက္တြင္ ဆိုင္၀ိုင္းအတီးျဖင့္ မင္းသမီးေလး ကႀကိဳး မထပ္ေအာင္ ၿမိဳင္ဆုိင္စြာ ခမ္းနားစြာ ကသည့္အခါမ်ား ကၽြန္မ မ်က္ေတာင္ပင္ မခပ္မိေအာင္ ေငးေနမိတတ္သည္။ လွလိုက္တဲ့ အကေလး။ ကၽြန္မကေတာ့ အႏုပညာတြင္ ပါရမီနည္းသူမို႔ သူမ်ားအကကို ေငးရံုပါပဲ။ သီခ်င္းကိုေတာ့ စည္း၀ါးညီညီ သီဆိုတတ္သျဖင့္ တစ္ခါတစ္ခါ ကိုယ္ရသည့္ သီခ်င္းဆိုလွ်င္ စင္ေအာက္ကေန အသံထြက္ရံု ပါးစပ္လႈပ္ရံု လုိက္ဆိုေနမိပါသည္။

ကၽြန္မ ပြဲႀကိဳက္လြန္းလို႔ ငယ္ငယ္က ဆုိင္းသံ ဗံုသံၾကားလွ်င္ မေနႏိုင္။ ကၽြန္မတို႔ အိမ္သို႔ ခဏခဏ လာတတ္ေသာ ဦးေလး ဦးေအာင္ခင္က ကၽြန္မကို ဆုိင္းရွိသည့္ ေနရာ သို႔ လိုက္ပို႔ေပးရသည္။ ဆုိင္းခ်ည္းပါပဲ။ မင္းသမီး မပါပါဘူးဆိုလည္း ကၽြန္မ မယံု။ လုိက္ကို ပို႔ေပးမွ ကၽြန္မ ကိုယ္တုိင္ ျမင္ရမွ ယံုသည္။ ေရႊေက်ာင္းဘုရားပြဲ၊ ျမေစတီ ဘုရားပြဲတို႔တြင္ ပြဲေတြ အၿငိမ့္ေတြ ပါတတ္တာမို ့ ကၽြန္မလည္း ပြဲႏွင့္ မင္းသမီးေလးေတြကို ေမွ်ာ္ေလသည္။ ကၽြန္မတို႔ ရြာသို႔ အမာစိန္ အၿငိမ့္တစ္ခါမွ မလာဖူးဘူးဟု ကၽြန္မထင္သည္။ သို႔ေသာ္ အမာ စိန္ကို ကၽြန္မ အရြယ္ေရာက္ေတာ့မွ ျမန္မာ့အသံကေန အၿငိမ့္ကို ၾကည့္ရ၏။ ယုိးဒယားျပန္ အမာစိန္ဟု နာမည္ရေသာ အမာစိန္သည္ အက အလြန္ညက္ေညာ ႏြဲ႕ေပ်ာင္းကာ လွပ ပါသည္။ လမင္းတစ္ရာ ေဌးေဌးျမင့္ အကကိုေတာ့ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ ၾကည့္ဖူးသည္။ စြဲေန ေအာင္ ႀကိဳက္ဖူးသည္။ ေမာင္က ကၽြန္မကို အလုိလုိက္ၿပီး အၿငိမ့္ေခြ ေကာင္းေကာင္းေတြ ဆိုလွ်င္ ရွာႀကံ ၀ယ္ေပးတတ္သည္။ ေမာင္ မရွိသည့္ ရက္တို႔တြင္ အၿငိမ့္မင္းသမီးေလးေတြ ၏ အကထဲမွာ ကၽြန္မ နစ္ေမ်ာေနမိေတာ့ ေမာင့္ကို တမ္းတရသည့္ အလြမ္းေတြက ခပ္ပါးပါးပဲ က်န္ေလသည္။


အခုအခါ အၿငိမ့္တို႔သည္ အၿငိမ့္ႏွင့္ မတူၾကေတာ့ၿပီ။ အၿငိမ့္ေတြကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ရိုက္ ကူးေသာ္လည္း မင္းသမီးတို႔၏ အကကို ကၽြန္မ အားမရႏုိင္။ လူရႊင္ေတာ္တို႔၏ ျပက္လံုး ေတြကို မုဒိတာမပြားႏိုင္။ ထိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဘဘ၏ ယမင္းရုပ္ကေလးသည္ တကယ့္ ေရွးက ကႀကိဳး ကကြက္ႏွင့္ မင္းသမီးေလး တစ္ေယာက္လို ကေနတာကို ျမင္ရေတာ့ ကၽြန္မ ေတာ္ ေတာ္ ေက်နပ္ၾကည္ႏူးမိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိုယမင္းရုပ္ေလးႏွင့္ ဘဘကို တစ္ပတ္တစ္ခါ ေမွ်ာ္ၾကသည့္ ရပ္ကြက္ထဲက ကေလးတို႔အထဲမွာ ကၽြန္မပါ ပါေလသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ လာ ေနက် မလာလွ်င္ ေနမထိ ထိုင္မသာ။ ညေနအထိ ၿခံ၀ဆီသို႔ ေမွ်ာ္ေနမိဆဲ။ စိမ္းလဲ့လဲ့ညိဳ ျပာ ယိမ္းတႏြဲ႕ႏြဲ႕စိုကာဟု အသံရွည္ျဖင့္ သီဆို ဆြဲငင္လိုက္သည့္ ဘဘအသံကို ၾကားလွ်င္ ရင္ေတာင္ ခုန္မိသြားေလသည္။

ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ကၽြန္မႏွင့္ဘဘ ဘယ္ေလာက္ထိ အေပးအယူ တည့္သြားသ လဲဆိုလွ်င္ ယမင္းရုပ္ေလးအား ဘဘက ကႀကိဳး အသစ္ျဖင့္ ႀကိဳးဆြဲ ေလ့က်င့္ရေလာက္ ေအာင္ပင္ ကၽြန္မက ပန္းပန္လ်က္ပါကို ပူဆာခဲ့ေလသည္။

“ငါေတာ့ မရဘူး ညည္းဆိုတတ္လား”

“ဆိုတတ္ပါ့”

“ေအး ဒါဆို ညည္းကဆို။ ငါက မင္းသမီးကို ကမယ္”

ကၽြန္မဆိုသည့္ ကၽြန္မက ေရခ်ိဳးခန္းထဲမွာေတာင္ သီခ်င္းဆိုတာမဟုတ္။ တစ္ခါ တစ္ခါ ညမီးျပတ္ၿပီး ဘာမွ လုပ္လို႔မရသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ အိပ္ခန္းထဲမွာ အျပင္သို႔ လွမ္းေငး ၿပီး သီခ်င္း ညည္းတတ္တာက လြဲလို႔ သီခ်င္းကို စိတ္လိုလက္ရ သီဆိုျဖစ္သူ မဟုတ္ပါ။ သို႔ေသာ္ မီးျပတ္လွ်င္ေတာ့ မီးမလာမခ်င္း သီခ်င္းကို ေလးငါးပုဒ္ ဆက္တိုက္ ဆိုေနတတ္ သည္။ ထိုအထဲတြင္ ၾကည္ၾကည္ေဌး၏ ခ်စ္ဆိပ္ရည္သီခ်င္းက ထိပ္ဆံုးကေပါ့။ သို႔ေသာ္ ပန္းပန္လ်က္ပါကို ကၽြန္မ မဆိုျဖစ္ပါ။ ဒါက မင္းသမီးကသည့္ သီခ်င္းမို႔ သီခ်င္းသည္ အက ေလးႏွင့္မွ ၿမိဳင္ဆုိင္တာမို႔ သီခ်င္းခ်ည္းဆိုလွ်င္ ဟာတာတာႀကီးမို႔ ျဖစ္သည္။

အခုေတာ့ ဘဘက သူ႔မင္းသမီးကို ကႀကိဳးသစ္ျဖင့္ ႀကိဳးဆြဲေပးမည္ဟု ေျပာေတာ့ ဘာရမလဲ။ ကၽြန္မ ပန္းပန္လ်က္ပါကို သီခ်င္း ဖြင့္ျပလိုက္တာေပါ့။ ဘဘကို ကၽြန္မအိမ္ထဲ သို႔ေခၚလာၿပီး ေျပာင္းဖူးသုပ္ ေကၽြးသည့္ေန႔က ဧည့္ခန္းမွာပင္ ဘဘအား ထိုသီခ်င္းကို ဖြင့္ ျပပါသည္။ ၾကည္ၾကည္ေဌး၏ မူရင္းသီဆိုဟန္ ျဖစ္သည္။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ လိႈင္းေတးသံသြင္းမွ ဓာတ္ျပားသီခ်င္းကို ျပန္သြင္းထားသည့္ သီခ်င္းျဖစ္သည္။ ဆိုင္း၀ိုင္းႏွင့္ သီဆိုထားသည့္ မူဟန္ ျဖစ္သျဖင့္ ခမ္းနား ၿမိဳင္ဆိုင္လွပါသည္။

ဒုတိယပိုင္းသို ့......

No comments:

Post a Comment